"наведіть курсор щоб з'явилося вікно перегляду теми https://drive.google.com/file/d/1A6g2uKPGyVGNvDcWeManyBjy_cbeqAwt/view?usp=sharing"
Виникнення та розвиток Київської Русі. 7 кл.
Виникнення та розвиток
Київської Русі
І
варіант
1.
Дайте визначення понять:
Полюддя, дружина, смерди.
2.
Упізнайте за описом історичну особу.
Князь, який усі роки свого правління провів у походах і
битвах. Завжди попереджав ворогів: «Іду на ви». Історик Грушевський назвав його
«запорожцем на престолі».
3.
Установіть відповідність
1)
882 |
А) повстання древлян |
2)
907 |
Б) захоплення Києва Олегом |
3)
945 |
В) загибель князя Святослава |
4)
972 |
Г) похід Олега на Візантію |
4.
Встановіть послідовність.
А) повстання древлян;
Б) Велике переселення народів;
В) загибель князя Святослава;
Г) похід Олега на Візантію.
5. Складіть історичний портрет княгині Ольги.
6. Назвіть
передумови утворення держави у східних слов
¢ян.
ІІ варіант
1.
Дайте визначення понять:
Погости, віче, холопи.
2.
Упізнайте за описом історичну особу.
Продовжив об¢єднання Київської Русі, започатковане його опікуном. Здійснював
військові походи на Константинополь. Загинув, збираючи данину з древлян.
3.
Установіть відповідність
А) Олег |
1) повстання древлян |
Б) Ігор |
2) упорядкування збору данини |
В) Святослав |
3) розгром Хозарського каганату |
Г) Ольга |
4) захоплення Києва у 882 році |
4.
Встановіть послідовність.
А) Балканські походи Святослава;
Б) заснування Києва;
В) реформування княгинею Ольгою системи збору данини;
Г) похід Олега на Візантію.
5. Складіть
історичний портрет князя Святослава.
6. Охарактеризуйте
стан землеробства на Русі.
Європа. Візантія. Арабський світ. Узаг урок. 7 клас.
Узагальнюючий урок за темою
«Європа. Візантія. Арабський світ.»
І варіант
1.
Дайте визначення:
Коран, саги,
генеральні штати, реконкіста.
2.
Що
зайве? Поясніть свій вибір.
А) Патріарх,
єпископ, ваганти, церква.
Б) іслам, коран,
альбігойці, халіф.
3. Яка подія пов¢язана з даними географічними назвами?
Орлеан, Мекка,
Кембрідж.
4 . Скласти розповідь про виникнення ісламу.
5 . Заповніть таблицю.
Передумови |
Привід |
Подія |
Період |
Наслідки |
|
|
Реконкіста |
|
|
ІІ варіант
1.
Дайте
визначення:
Мечеть, руни,
парламент, громадянська війна.
2.
Що
зайве? Поясніть свій вибір.
А) Католицизм,
сага, схизма, православ
¢я.
3. Яка
подія пов
¢язана
з даними географічними назвами?
Ватикан,
Константинополь, Медина.
4 . Скласти розповідь про норманські завоювання.
5. Заповніть
таблицю.
Передумови |
Привід |
Подія |
Період |
Наслідки |
|
|
Столітня війна |
|
|
Київська Русь наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.7 кл.
Тематичне
оцінювання за темою «Київська Русь наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»
І варіант
1.
Назвіть
хронологічні рамки правління Володимира Великого.
2.
Дайте
визначення понять: бояри, смерди, віче, скань, вотчина.
3.
Заповніть
пропуски в таблиці.
Дата |
Подія |
1019 р. |
|
|
Поділ руських земель Ярославом і Мстиславом по Дніпру |
1036 р. |
|
|
Введення християнства на Русі |
1015 р. |
|
4.
Заповніть
таблицю «Правління Ярослава Мудрого». Зробіть висновок.
Внутрішня політика |
Зовнішня політика |
|
|
5.
Назвіть
основні верстви населення Київської Русі наприкінці Х – у першій половині ХІ
ст.
6.
Уявіть
, що «машина часу» перенесла вас до Києва ХІ ст. Які кам
¢яні споруди ви
побачите у центрі міста? Опишіть одну з них.
ІІ варіант
1.
Назвіть
хронологічні рамки правління Ярослава Мудрого.
2.
Дайте
визначення понять: великий князь, закупи, холопи, фрески, зернь, помістя.
3.
Заповніть
пропуски в таблиці.
Дата |
Подія |
1054 р. |
|
|
Будівництво Софіївського собору |
988 р. |
|
|
Призначення Іларіона митрополитом київським |
980 р. |
|
4.
Заповніть
таблицю «Правління Володимира Великого»
Внутрішня політика |
Зовнішня політика |
|
|
5.
Назвіть
торгові шляхи , що проходили через Київську Русь .
Підсумкова контрольна робота за рік. 6 кл.
1.
Дайте
визначення термінів і понять:
Неолітична
революція
Імперія
Буддизм
Демократія
Метрополія
2.
Встановіть
відповідність
1.
Тигр та Євфрат |
А) Єгипет |
2.
Ніл |
Б) Ассирія |
3.
Хуанхе та Янцзи |
В)Індія |
4.
Інд та Ганг |
Г) Китай |
3.
Розкажіть
про релігійні вірування населення Давньої Індії.
4.
Уявіть,
що ви на машині часу потрапили в Спартанську державу. Напишіть листа своєму
другові, який ніколи не чув про Спарту.
ІІ варіант
1.
Дайте визначення термінів і понять:
Язичництво
Загарбницька війна
Конфуціанство
Агора
Колонія
2.
Встановіть
відповідність
1.
Цінь Шіхуанді |
А)Давня Індія |
2.
Дарій І |
Б) Єгипет |
3.
Тутмос ІІІ |
В)Персія |
4.
Ашока |
Г)Китай |
3.
Розкажіть
про здобутки давніх китайців в галузі культури.
4.
Уявіть
, що ви потрапили на острів Крит періоду правління царя Міноса. Проведіть уявну
екскурсію мінойським палацом.
Релігійне та культурне життя середньовічної Європи. 7 кл.
Узагальнюючий урок за темою
«Релігійне та культурне життя середньовічної Європи»
І варіант
1.
Поясніть
поняття.
Ваганти –
Папа –
Гуманізм –
«Каролінгське
відродження» -
Інквізиція –
2.
Хто
ці діячі?
Марко Поло, Йоган
Гутенберг, Фома Аквінський, Піпін Короткий.
3.
Розкрийте
причини та наслідки церковного розколу 1054 року.
4.
Дайте
оцінку архітектури та мистецтва періоду Середньовіччя.
ІІ варіант
1.
Поясніть
поняття
.
Алхімія –
Патріарх –
Схоластика –
Відродження –
Єресь –
2.
Хто
ці діячі?
Роджер Бекон, П¢єр Абеляр, Франсуа Війон, Карл Великий.
3.
Розкрийте
причини та наслідки хрестових походів.
4.
Дайте
оцінку розвитку освіти та науки періоду Середньовіччя.
Українські землі в 60 -80 роки ХVІІ ст. 8 кл.
Українські
землі в 60 -80 роки Х
VІІ ст.
І варіант
1. Хто ці діячі?
І.
Сірко, Д. Многогрішний, І. Брюховецький, І. Виговський.
2. Дайте визначення термінів і понять:
Андрусівський
договір, Слобожанщина, колонізація.
3. Заповніть таблицю:
Причини |
Період |
Подія |
Наслідки |
|
|
Руїна |
|
4. Схарактеризуйте адміністративно-територіальний та політичний устрій
Гетьманщини в ІІ половині Х
VІІ ст.
5. Український історик Д. Дорошенко твердить , що
Гадяцький договір спізнився мінімум на 60-70 років. Чи згодні ви з такою точкою
зору? Доведіть її слушність чи спростуйте.
ІІ варіант
1. Хто ці діячі?
П.
Дорошенко, І. Самойлович, П. Тетеря, Ю. Хмельницький.
2. Дайте визначення
термінів і понять:
Гадяцький
договір, Руїна, Гетьманщина.
3. Заповніть таблицю:
Причини |
Період |
Подія |
Наслідки |
|
|
Колонізація Слобожанщини |
|
4. Порівняйте соціальну структуру Гетьманщини та Слобідської України в ІІ
половині Х
VІІ ст.
5. Що б ви записали в український літопис , якщо б жили в ІІ половині ХVІІ
ст.
?